KOGO SZUKAMY
.NET
Na czym zjadłeś zęby, prawdziwe lekcje z życia. Co działało i dlaczego, co nie działało. Szukamy „war stories” a nie „wykładów na temat technologii”. Nie zawsze musza być to historie z happy-end. Nie interesują nas buzz wordy.
Mobile
Rok 2022 będzie rokiem MOBILE. Z jednej strony rozwijają się frameworki do prezentowania treści na urządzeniach mobilnych – TWA, PWA. Z drugiej zyskują na znaczeniu języki cross-platformowe (Flutter, React Native i inne). Jednocześnie najważniejsze aplikacje wciąż powstają w językach natywnych i zarówno SWIFT, Kotlin dostarczają coraz to nowych wersji, nie ukrywajmy, wciąż podglądając wzajemnie najlepsze swoje rozwiązania. O czym Ty – Developerko, Developerze – chciałbyś podzielić się w tym roku na 4Developers?
Architektury Aplikacji
Ścieżka Architektura Aplikacji skupia się na przedstawieniu głównych i ponadczasowych założeń tworzenia systemów i aplikacji. Szukamy treści, które będą mogły znaleźć zastosować niezależnie od wykorzystywanej technologii czy chmury publicznej. Każda prezentacja powinna poszerzać wiedzę architektoniczną, pokazując różne aspekty tworzenia systemów.
Testerska
Zapraszamy wszystkich pasjonatów wytwarzania jakościowego oprogramowania.
Jesteśmy otwarci na każdy temat – nie wyznaczamy żadnych ram.
Chcielibyśmy, aby uczestnicy konferencji mieli okazję poznać różne spojrzenia na testowanie oprogramowania.
Czekamy na pomysły na każdym poziomie zaawansowania, od początkującego do eksperta
GameDev
Jako, że gry to bardzo przekrojowa dziedzina, gdzie technologia w sposób ścisły splata się ze sztuką, chętnie przyjmiemy każdy typ prelekcji, który jest związany z aspektem tworzenia gier. Najlepiej jeśli będzie to coś o programowaniu, ale art (szczególnie techniczny), design, produkcja, prawo własności intelektualej itp. też będą mile widziane.
PHP
Zapraszam wszystkich do zgłaszania propozycji na ścieżkę PHP tegorocznej konferencji 4Developers. Mile widziane są prelekcje związane z case study, językiem, środowiskiem pracy, technikami, architekturami, wdrożeniami, bibliotekami, frameworkami, własnymi narzędziami, oraz wszystkim tym, co pomaga w codziennej pracy organizacyjnej i projektowej.
Tegoroczny temat przewodni – jaką jedną rzecz powinniśmy robić lepiej? Pracujesz w branży od dłuższego czasu, w większości projektów prawdopodobnie widzisz podobne problemy. Jaka wiedza i umiejętności pozwoliłyby ich uniknąć? Jakie techniki lub umiejętności pomagają Ci w dostarczaniu lepszych rozwiązań? Jakie branżowe umiejętności wydają Ci się oczywiste, a bardzo często widzisz, że jesteś jedyną osobą, która potrafi zrobić to dobrze w zespole? Wreszcie – jakiej umiejętności Twoim zdaniem najczęściej brakuje specjalistom w naszej branży?
JavaScript
Ponownie zapraszamy do zgłaszania tematów prelekcji bliskich temu, co bliskie naszemu sercu – JavaScriptowi! Jak zawsze, chętnie przyjmiemy prezentacje związane zarówno z przeglądarkowo-frontendowym aspektem JS jak i z backendem.
Jeśli chciałbyś wystąpić ale wciąż szukasz dobrego tematu, możesz zainteresować się tym co wydaje się być gorące i świeże w 2022: m.in. micro-frontendami, organizacją większych projektów full-stackowych, a może czymś związanym z wielkim powrotem stron statycznych i generatorów tychże?
Przypominamy że 4developers ponownie ma rozdzielone ścieżki JavaScript oraz Frontend/UI: jeśli nie jesteś jesteś jednoznacznie pewien na którą powinna trafić Twoja prezentacja, śmiało zgłoś na którąkolwiek z nich – wraz z opiekunem front-endu, Maćkiem Korsanem postaramy się to odpowiednio dopasować do reszty i przekazać informację zwrotną.
Frontend/UI
Zapraszam do zgłaszania swoich prezentacji wszystkie osoby ze świata developmentu i designu, którym bliskie są:
– design systemy
– tricki css-owe
– dostępność
– figma
– tailwind
– sprytne metody współpracy na linii design – development
– animacje / mikrointerakcje
… generalnie wszystko co związane jest z tym co nasi użytkownicy widzą w przeglądarce i wpływa na ich odczucia 🙂
– design systemy
– tricki css-owe
– dostępność
– figma
– tailwind
– sprytne metody współpracy na linii design – development
– animacje / mikrointerakcje
… generalnie wszystko co związane jest z tym co nasi użytkownicy widzą w przeglądarce i wpływa na ich odczucia 🙂
Security
Czy można pisać kod, w którym nie ma błędów bezpieczeństwa? Czy mają o to zadbać ludzie, czy automaty? A może czy trzeba pisać kod, w którym nie ma błędów bezpieczeństwa? Czy to w ogóle komuś do czegoś potrzebne? Dużo pytań mało odpowiedzi, więc jest o czym porozmawiać 🙂